/

Måndag

Kom i morse tillbaka till Växjö. Då var det grått och tråkigt och nu är det blått och sol ute!, jippie! Har sedan i onsdags varit på turné och besökt både Stockholm, Dalstorp och Göteborg. Har haft fin-fina dagar som först innefattade en snöshock i Stockholm på onsdagen och torsdagen. Sedan har det blivit träningar ,häng med två av fyra systrar, träffat bästa mamma igen efter många-många veckor, mys och lek med syskonbarnen, träffat svärföräldrar, sprungit lopp, besök på mysig resturang i goa glada Göteborg och gårdagen avslutades med  hockey i Skandinavium. Somnade ovaggat igår när vi kom tillbaka till Dalstorp..Idag var det tillbaka till verkligheten igen, plugg på c-uppsatsen med tjejerna, besök på affären, packat upp och nu snart ska jag ut och röra på benen lite. Gårdagens lopp gick faktiskt över mina förväntningar. Ville inte sätta upp några mål, men en sak som jag ville var iallafall under 50min. När jag passerade mållinjen och stannade klockan på strax över 47 minuter blev jag faktiskt positivt överraskad. I måndagskväll var mitt humör på botten, kände mig riktigt dålig och trodde att jag aldrig-aldrig skulle klara milen under 50 min. Och sen klara det med nästan tre minuter var lovely! 9 veckors löpning  är det som jag har bakom mig efter knappt tränat, sprungit riktigt på nästan 18 månader och att kunna springa utan vare sig ha förkylningar eller ha ont utan bara "njuta" var riktigt fint. Fick verkligen mersmak från gårdagen och har redan planerat x-antal lopp att springa inför Göteborgsvarvet för att få mer speed i benen. Har även känt att jag behöver ett bollplank, någon att luta sig mot, någon som har mer kött på benen än vad jag har. Så nästa vecka ska jag även ha ett första möte med en PT, coach. Var först helt säker att jag ville köra mitt eget race. Men jag känner att jag behöver få det lite mer strukturerat, någon som ser till att jag får alla delar som hör till träningen, både vila och kvalité på träning. Jag har en tendens att ibland köra för mycket och för hårt, men det här ska nog bli bra!