/

Ge upp och det blir något nytt

Distanspasset i förmiddags stannade på 13 sköna & ljusa kilometer. Pulsbandet var däremot inte med på noterna, den visade en extremt låg puls. Trodde från en början att jag höll på att kolavippen när den visade så, men insåg snabbt att ett dåligt batteri var boven i dramat. Annars har jag hunnit med att städa, besökt affären, pysslat ihop ett namnsdagkort till bästa mamma, pluggat och hämtat ut två nya böcker. I veckan lyssnade jag på en podcast där just Jonas Colting, författaren till böckerna jag köpt var gästen. Människor jag faccineras över är just människor som han, som inte tänker, eller gör som alla andra. Han går sin egen väg och spräcker myter som folk trott på i åratal. Hans bästa kommentar under intervjuen var när han fick frågan vad han äter för sorst kolhydrater för att orka med att träna så mycket han gör (han har vunnit Ultraman på hawaii och är Sveriges mest vältranade idrottsman) Och han svarade att han bara äter goda kolhydrater, speciellt prinsesstårta och kakor. Det här uttrycket "eat clean" som var och varannan använder sig av kan ju slänga sig i väggen. Ser fram emot riktigt bra läsning.