/

Den som lever får se

Dags att tappert försöka ta tag i skrivandet här. Det var ju ett tag sedan om man säger det så. 
En hel sommar har gått. Jag är inte längre student och jag är inte längre Växjöbo. Är numera stockholmsbo, vilket jag sagt att jag typ aldrig ska bli eller som Håkan Hellström sjunger "Stockholm blir aldrig min stad".  Men ibland måste man våga hoppa på tåget och se vart det leder. Och vem har sagt att jag blir kvar här för alltid. Veckan som har gått har bestått av jobb, träffat mamma & systrar, varit barnvakt, fixat i ordning i lägenheten och annat smått och gott. Jag har gjort något vad man skulle kunna kalla ett karriärsbyte till mot vad jag pluggat. Jag är nu inne i konstbranchen där jag jobbar på en konstklubb. Jobbet är väldigt varierande med allt från administrativt-arbete till olika kundmöten. Tjänsten är dock ingen heltidstjänst så söker fortfarande annat. Har fått några napp här och där, så vi får se vart det leder helt enkelt.