/

Snabba dagar

Gillar starkt dessa dagar då man känner att man fått mycket gjort. Ett himla svettigtpass blev det i morse på cykeln i simhallen. Lyckades få upp pulsen i nästan rekord höga slag på slutet, så jag är nöjd med passet. Tycker annars att det är himla svårt att få upp pulsen på cykeln fast än värre är det att försöka hålla pulsen någorlunda samma.. Antingen skenar den neråt eller skenar det uppåt. Fast så tycker jag att cykeln är ett himla bra komplement för löpning så skulle aldrig vilja byta bort det. Är det någonstans jag märker av den småländskadialekten är det just i simhallen. Speciellt instruktörerna som säger mycket cyklen och nycklen. Man bara, nyckeln och cykeln hur svårt ska det vara?! Nej skämtåtsido. Tycker dialekter är vädligt skarmigt faktiskt. Vid tio träffade jag Jenny för plugg. Det gick segt i början, bra i mitten och segt på slutet. Vi åstadkom en del iallafall. Städat - handlat - tvättat. Ibland är det bra att trycka ihop alla saker på en och samma dag så man får det överstökat. Inte för att jag nu tycker någon av de sakerna är så tråkiga, men tid sparar man. Dock är inte tvättningen klar än, men snaart så. Maten står i ugnen och ikväll står lax och rotfrukter på menyn, himla smaskigt!