/

Söndag

Lördagen igår blev tipptopp. Fick till ett såntdär bra distanspass på förmiddagen, mådde lite illa och så men skrapade ändå i hop drygt 13 kilometer. Väl hemma blev det snabb dusch och sedan kom finbesöket. Vi tog oss in till stan efter en stund där vi åt lunch på en jättemysig resturang innan det nalkades hockey. Dock blev det varken någon utdelning för mina lotter som jag köpte eller för Frölunda som Viktor, hans bror och pappa hejar på... Men vi hade trevligt ändå!
.
Var uppe i ottan denna morgon. Klockan ringde strax efter sex och då var det bara att kliva upp ta några omgångar kall vatten i ansiktet för vakna och fixa i ordning frukost. Klockan åtta satt jag och tjugotal andra ivriga människor på spinningcyklarna i simhallen redo för att cykla Vasaloppscykling i 4 timmar. Trodde första timmen skulle vara lite seg men den gick verkligen supersnabbt. Knappt så man hann tänka förrän de bytte instruktör och vi gick in på timme två. Timme två gick helt okej bra, mycket svett och det var väl inte förrän på timme tre som det började kännas i rygg och orken började tryta. Timme fyra gick dock på automatik, försökte inte känna av så mycket (det gjorde ont överallt) utan bara cykla-cykla-cykla. Sen var den slut, och då var det över! Duschat, ätit och samlat krafter har jag gjort nu. Benen gjorde ont för en stund sedan, men nu känns det helt okej. I morse tänkte jag lite vad jag ger mig in på, men som det sägs det som inte dödar, härdar.