/

En enda stor röra

Jag är och har egentligen aldrig varit ett större fan av kosttillskott. Dels för att kosttillskottsvärlden känns som en osäker djungel och dels för att man aldrig kan vara 100% vad man egentligen stoppar i sig. Dock så har jag inga problem att människor tar kosttillskott, jag har själv haft perioder där jag provat olika saker för att stärka mitt immunförsvar. En del kanske känner att dem behöver det som ett komplement till sin träning och vardag. Sen finns det ju bra och mindre bra kosttillskott. Men en sak som chockar mig är alla nya kosttillskott som kommer ut på marknaden. Ett väldigt populärt namn här i Norden och som säljer multum av sina produkter har börjat försäljning av produkter som jag endast trodde fanns i fantasin. Om den nya produkten säger dom “Med One Cheat måste du inte ge upp dina favoriträtter för alltid trots att du är på diet utan du kan välja att äta vad du vill utan konsekvenser eller ångest". Min första tanke är FÖR VAD? man borde alltså ha ångest om man äter sin favoriträtt? “Istället för att äta 100% perfekt hela tiden får du samma eller bättre resultat om du fuskar med One Cheat 10% av tiden". Helt ärligt vet jag inte om jag ska skratta eller gråta. Att de finns människor som står bakom produkter som dessa tycker jag är galet. Och hur många människor som kan komma att köpa dessa produkter vill jag inte ens tänka på. Jag undrar när människan ska inse att TABLETTER inte kan göra ens liv bätttre. Vill man förändra sig själv handlar det om en livsförändring. Intressant att se vad som kommer härnäst, kanske en tablett som ger en magrutor på en vecka. Vem vem, för tydligen finns det inga gränser inom denna världen.