/

Torsdag

Tycker det har fallit tillräckligt med snö för ett par dagar nu. Finner en viss problematik att springa ute dessa dagar. Vissa vägar är plogade, andra mindre bra och vissa inte alls. Sandade/grusade vägar lyser med sin frånvaro, istället är de flesta vägar hala som is. På något sätt höll jag ändå ut igår, över 60 minuter trotsade jag isvindar och dåligt underlag. Mitt ansikte var förfryst redan efter en kort stund och att kändes som det behövdes fem steg för att ta sig fram ett. Idag hade jag tänkt ett snabbare pass av något slag. Men dömde efter några kilometers jogg att cykelvägarna inte var dugliga till att springa snabbt på. Broddar är väl det som står högst upp på listan på saker som måste införskaffas. Härnäst väntar en sista check på uppgiften som ska skickas in idag, sedan är jag redo för morgondagens seminarium.